توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد باز خوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران | صمیمانه از زحمات، از نجابت و از همّت کارگرانمان تشکر می‌کنم آغاز تعلیق دانشجویان حامی فلسطین از تحصیل در دانشگاه کلمبیای آمریکا مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری فلسطینیان عملیات جدید حزب الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد + فیلم
سرخط خبرها

صحبت‌های زاکانی در دانشگاه شریف به مناسبت روز دانشجو| انقلاب شما بچه بازی است| مردم از تبعیض ناراحتند+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۸۶۰۴
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
  • ۷
صحبت‌های زاکانی در دانشگاه شریف به مناسبت روز دانشجو| انقلاب شما بچه بازی است| مردم از تبعیض ناراحتند+ فیلم
شهردار تهران گفت: امروزه یک عده از ملت و انقلاب ما انتقام می‌گیرند. ما اگر با هم نباشیم سر‌هایمان زیر چکمه‌های دشمنان له خواهد شد؛ آن‌ها به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا زاکانی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به دانشگاه شریف رفته بود در جمع دانشجویان گفت: ۱۶ آذر یکی از قله‌های افتخار ملت ماست. جریان دانشجویی مخالفت خودش رو با نظام مستبد آن روز و نظام استکباری آن روز و امروز نشان داد. بعد از انقلاب اسلامی بار دیگر این تجلی را در ۱۳ آبان می‌بینید. جوهرهٔ ۱۳ آبان و ۱۶ آدر بر علیه استکبار جهانی بودن است. افتخار میکنم که به عنوان نماینده حاکمیت با شما صحبت می‌کنم.

شهردار تهران گفت: طبق سند امنیت ملی آمریکا، ۱۰ سال آینده ۱۰ سال مخاطره آمیز است و تقسیم قدرت در جهان شکل می‌گیرد. ۳ ضلع آینده آمریکا را به مخاطره می‌ندازند و ضلع سوم را ایران معرفی کرده است. امریکا و شوروی هنگام انقلاب همزمان با ان مخالفت کردند و تفاهم داشتند آن را از بین ببرند. کودتا کردند و شکست خوردند.

 حمله تند زاکانی به اینترنشنال

تعداد بازدید : 905

زاکانی با بیان اینکه امروز دشمن قصد دارد به ایران ضربه بزند و آن را تجزیه کند و برخی‌ها در داخل و خارج هم همصدا با دشمن شدند، خاطرنشان کرد: دشمن امروز به صراحت اعلام می‌کند که جنگ را به داخل ایران خواهند کشاند که بن سلمان آن را اعلام کرد و اینترنشنال بلندگوی رژیمی شده که منتقد خود را اره اره کرد. دشمن امروز در سطح بین الملل و منطقه از ما شکست خورده و دشمنی را علیه ایران علنی کرده است. این نیست که در داخل مشکلات نیست، هرکس می‌گوید مشکل نیست خائن است، هر کس می‌گوید باید با پا زیر میز زد باز خائن است و هرکس که می‌گوید همه چیز را بدهید برود باز خائن است.

وی تصریح کرد: کسی که چاقو در جیب می‌گذارد و دانشجو را سلاخی می‌کند خائن است؛ دانشجویی که علیه سران حاکمیت توهین می‌کند، خائن است و امروز گروه فشار اجازه نمی‌دهد صدا‌ها شنیده شود. امروز دانشجویان باید مطالبه‌گر باشد و باید خواهان تحقق تمام ارکان قانون اساسی باشد. باید دانشجو علیه مفسده‌ها قیام کند. وقتی رهبر انقلاب بر سران کشور توصیه کردند که با مفاسد برخورد شود، چرا جنبش دانشجویی پشت ماجرا را نگرفت؟

وقتی می‌خواهی اسم انقلاب را ببری؛ گلویت را خوب بمال تا در گلویت گیر نکند

تعداد بازدید : 506

شهردار تهران با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید به سرشت اصلی خود بازگردد، تصریح کرد: چرا این ماجرا‌ها در دوره قبل اتفاق نیفتاد، چون دولتی سر کار بود که بله قربان گوی غرب بود، اما امروز دولتی سرکار است که می‌خواهد کار کند و وقایع اخیر در دانشگاه‌ها منشأ خارجی دارد.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان، درباره تبعیض، بیان داشت: بله درست است؛ مردم از تبعیض ناراحت هستند. درباره معترضین باید بگویم ما باید اصل ۲۷ قانون اساسی را احیا کنیم و اگر اعتراض در کشور سروسامان پیدا نکند سر از جای دیگر در می‌آورد، تمام اصول قانون اساسی باید اجرا شود.

دانشجویان بهترین قشر برای قیام هستند، قیام علیه فساد و فقر و تبعیض

زاکانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شایسته سالاری ادامه داد: در جامعه‌ای که شایسته سالاری مفقود شود آن جامعه پیشرفت نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری تهران را قبول کردید درحالی‌که سوابق نداشتید، تصریح کرد: ابتدا بنده یک سیاست مدار هستم و ثانیا سوابق اجرایی بنده نیز کاملا مشهود است و ۱۲ سال نماینده مجلس بودم و خیلی‌ها دوست نداشتند بنده شهردار تهران شوم؛ در این مدت ۹ هزار میلیارد تومان پول مردم را باز گرداندم. شهرداری ۱۲۰۰ حساب داشت که تمام این حساب‌ها یکی شدند و امروز حقوق کارکنان شهرداری و پروژه‌های شهرداری را بدون قرض در حال پرداخت هستیم؛ تا امروز تمام اسناد شهرداری به سمت شفافیت رفته است و قبل از عید تمام آثار و حرکات شهرداری تهران مشخص و نمایان خواهد شد.

شهردار تهران گفت: مرّ قانون درباره بنده اجرا شد. مدرک در موضع شهردار تهران محل قیاس قرار نمی‌گیرد. جایگاه شهرداری تهران جایگاه سیاسی است؛ لذا کار غیر قانونی نشد. عده‌ای نمی‌خواستند من به شهرداری بروم. ایده‌ی من ایجاد انقلاب سوم و اصلاح بود. انقلابی که رحم به رفتگر ما نمی‌کند و بچه مردم را می‌کشد چه انقلابی است.  

زاکانی خطاب به معترضین: آنقدر غیرت داشتم بروم دادگاه

وی گفت: ۷۵ هزار میلیارد تومان شهرداری تهران بدهی داشت که تا آخر سال ۲۰ هزار میلیارد تومان آن تسویه خواهد شد و امروز می‌گویم که در دوره بنده هیچ تراکم فروشی انجام نشده است و پارسال ۹۹ درصد از بودجه شهرداری محقق شده است و امسال ۵۰ هزار میلیارد بودجه شهرداری است که قصد داریم به ۷۵ هزار میلیارد تومان برسد.

دارایی من به عنوان یک مسئول آپارتمان 93 متری است

زاکانی با بیان اینکه بنده یک خانه ۹۳ متری دارم و اگر چیزی به غیر از آن موجود بود برای همه نشان می‌دادند، تاکید کرد: بنده در دوران مسئولیت حتی از آن میز و صندلی سوء استفاده نکرده‌ام و این نشان می‌دهد که در مبارزه با فساد جدی هستم.

هیچ تراکم‌فروشی انجام نشده است

شهردار تهران گفت: صحبت از مبارزه با فساد شد. بنده بار‌ها برای مبارزه با فساد به دادسرا رفتم. اگر اسم کسانی که با آن‌ها برای فساد مبارزه کردم بگویم تعجب می‌کنید.

 در ادامه جلسه نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در طرح سوال خود با اشاره به شعار مبارزه با فساد در انتخابات ریاست جمهوری که توسط زاکانی مطرح شده بود، گفت: شما اعلام کردید در صورت پیروزی بستگان خود را روی کار نمی‌آورید اما به محض گرفتن سهم خود از دولت سیزدهم داماد خود را روی کار آوردید.

زاکانی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: در مناظرات ناظر به خویشاوندان صحبت کردم. افراد و بستگانی که برای آنها به دنبال شغل نیستم. من ناظر به برادر رئیس جمهوری صحبت کردم که امروز در زندان است و بستگانی که در کشور شبکه فسادی را شکل داده‌اند. کل مدیران در شهرداری تهران در کانون ارزیابی انتخاب شدند و ۹۷ درصد آنها نیز از درون شهرداری بودند. ناظر به حوزه فناوری تجربه‌ای داشتیم که تشخیص دادم دامادم در اینجا می‌تواند منشا جهش شود. لذا بدون حقوق حکم مشاور برای او زدم. کسی که فارغ التحصیل شریف است ولی آنقدر شرایط بالا و پایین شد که عملا مضمون درست حرف بنده که عدم ایجاد شغل برای اطرافیانم بود فهم درستی از آن منعکس نشد. لذا ایشان را برداشتم ولی هنوز هم ایشان در این زمینه به من کمک می‌کند.

توضیحات زاکانی درباره حادثه هواپیمای اوکراینی 

زاکانی با اشاره به سرنگونی هواپیمای اوکراینی، بیان داشت: آن شرایط یک شرایط بحرانی بود. بعد از حمله ایران به عین‌الاسد آمریکا، رئیس‌جمهور بی‌عقل آمریکا اعلام کرد که ۵۲ نقطه ایران را به‌عنوان هدف معرفی کرد که می‌خواهد بزند، متاسفانه چنین اتفاق تلخی رقم خورد. اما آن‌قدر ژنرال و فرمانده بزرگ کشور شجاعت داشت و مرد بود که در آن شرایط تقصیر را پذیرفت و گفت اشتباه کردیم، ما زدیم و گردن ما از مو نازک‌تر است. اما آمریکا بعد از سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج‌فارس به‌جای عذرخواهی به ژنرال خود مدال افتخار داد. 

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره حجاب اجباری، بیان داشت: قانون حجاب قانونی مترقی است و تا وقتی قانون است لازم الاجرا است. اگر کسی دریافتی از این قانون و قانونمداری ندارد باید در چهارچوب‌های ذهنی خود اصلاح را صورت دهد. اگر ضوابط نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. مبنای این قانون اسلام است. بی تردید آرمان‌های ما آزادی‌، معنویت، استقلال و پیشرفت است. ما میانه راه هستیم ولی ما باید مقایسه کنیم خود را با انقلاب‌های بزرگ جهان.

یکی دیگر از دانشجویان در طرح پرسشی در مورد تجاوز در زندان‌ها از زاکانی پرسید که وی در پاسخ گفت: از این دروغ‌ها زیاد شنیدیم. یک موقعی از سوی مجلس مامور شدیم و پیش آقایان موسوی، کروبی و دو بار پیش مرحوم هاشمی رفسنجانی رفتیم. ادعاهایی در این خصوص مطرح بود که به چهار نفر تجاوز شده، برای این موضوع کارگروهی تشکیل دادیم که یکی از موارد پسری بود که مادر وی چنین ادعایی را مطرح کرده بود. به صورت جداگانه با آنها صحبت کردیم. مادر با آب و تاب شروع به تعریف موضوع کرد سپس به صورت مجزا با پسر گفت‌وگو کردیم که اعلام کرد مادر من یک بیماری روانی دارد و با تخیلات خود آبروی مرا نیز برده، در مورد دیگری خانمی آمد و اعلام کرد در حین دستگیری دست من را گرفته‌اند و این تجاوز به من است. این همه دروغ گفته شد و از خارج از کشور نیز این دروغ‌ها ارائه شد. در سال ۸۸ سه نفر در کهریزک با بی‌تدبیری دادستان وقت تهران به رحمت خدا رفتند و سردمدار رسیدگی به این موضوع نیز ما بودیم.

شهردار تهران ادامه داد: در مورد دیگری سال ۷۷ آقای کرباسچی را گرفتند. سردر دانشگاه تهران اعلام شد خانم‌هایی را با چاقو می زنند. در آن هنگام من و سید نظام (موسوی) که امروز نماینده مجلس است به آنجا رفتیم و اعلام کردیم ما جلوی این موضوع می‌ایستیم و باید ما را بزنند. یک ساعت بعد همین افراد جای دیگری له کرباسچی شعار می‌دادند اما اینکه کسی جرات کند در دانشگاه چاقو بیاورد این خیانت به دانشجو است. قطعا دانشگاه جای علم، شعور، منطق و جای شعارهای درست است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
1
2
خدا حفظت کنه. خدا زیادت کنه. دست حضرت صاحب زمان به همراهت.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
1
0
زاکی‌جون تو هم سال ۵۷ بچه بودی ولی اگه چشم‌آبی‌ها پشت شاه رو خالی نمی‌کردن گوشت دست گربه نمیوفتاد!
س
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
0
باباگلی به گوشه جمالت ج جمالتو کیم کمالت کگ گافتوهیه یه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
1
1
زاکانی جان تو هم به دستهات پماد پیروکسیکام بمال درد نگیره
مصطفی اقرلو
Germany
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
2
0
واقعا تانک و بلدوزر برازنده این دلاوره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
2
1
برای روز دانشجو شهردار بی چاک دهن فرستادن که بگن ارزش دانشجو همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
0
مدیر انقلابی،،صادق،شجاع،کارکن،انتقادپذیرا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->